Storytactics för spelutvecklare

Knife Sisters är en visual novel om kärlek, manipulation och ockultism utvecklat av spelföretaget Trancenders. Actionform har hjälpt till att utveckla en strategi för sociala medier baserat på Storytactics. I Knife Sisters spelar du 19-åriga icke-binära Leo, som vaknar upp en morgon utan något minne av vad som hände natten före Läs mer…

Storytactics för entertainers

”Magi är en gåva förpackad i förundran” Anders Fox är professionell magiker och har utvecklat konceptet Barmagi. Han serverar magiska minnen för gästerna i restauranger och barer. Han har bland annat uppträtt på Gröna Lund, Tylösand Hotell och Casino Cosmopol. I nuläget jobbar han som ”husmagiker” på Kol & Cocktails Läs mer…

Workshop i Storytactics

Actionform har arrangerat workshops och masterclasses i storytelling och Storytactics bland annat till följande företag, artister och organisationer: Jim Castro, musikartist Dotkeeper, Malmö Folkuniversitetet, Malmö Hyper Island, Karlskrona IKEA, Malmö Internet i fokus, Malmö Knife Sisters, visual novel/spel LogTrade, Malmö Media Evolution, Malmö Mentell Design, Stockholm Ordkanon, Borås Playground, Stockholm Läs mer…

Storytactics för entreprenörer

Utbildning på Folkuniversitetet i Malmö I samarbete med Folkuniversitetet utbildade vi sju entreprenörer och marknadsförare i storytelling för sociala medier. »En storybaserad do-it-yourself-strategi som knäcker alla carpe diem-citat, lama selfies och fake news.« Under utbildningen djupdök vi i deltagarnas varumärken och tog de första stegen mot en storybaserad strategi för Läs mer…

Sociala Medie-projekt

Jakten på den skånska energin I samarbete med contentbyrån Final drev vi storytellingprojektet ”Jakten på den skånska energin”. Ett socialt medieexperiment sponsrat av elbolaget Skånska Energi där vi förmedlade ett antal spännande människors stories. »Skåne genomsyras av energi. Men var har den sitt ursprung? Tveklöst i människorna som bor här. Läs mer…

Föreläsning i Storytactics

Actionform arrangerar inpirationsföreläsningar i storytelling och Storytactics. Här är ett exempel på innehåll: 76% av Sveriges nätanvändare hänger på Facebook och 60% på Instagram men du är inte ensam om att ha svårt att nå dem. Storytactics är en storybaserad strategi för sociala medier. Som skapar värde för din publik Läs mer…

Storybaserad webbdesign

Actionform skapade en webbplats för Logtrade, ett av Sveriges främsta företag inom transportadministration. I samarbete med copywriter/storyteller Vibeke Specht mejslade vi även fram en varumärkespersonlighet, skrev en grundstory och tog fram en ny grafisk profil. Sajten är utvecklad i WordPress och är kopplad till Hubspot för optimal leadsgenerering. Hör av dig Läs mer…

Storybaserad utställning

Fastighetsbolaget Atrium Ljungberg köpte det gamla rådhuset i Uppsala och byggde om det till ett exklusivt modevaruhus. Huset renoverades varsamt under sex år för att återskapa dess arkitektoniska ursprung. Ägarna kände dock att husets identitet och särart hamnade i skymundan, vilket var dåligt för kommersen. Actionform fick i uppdrag att Läs mer…

Artist Branding med Hyper Island

Actionform skapade ett storybaserat musikprojekt i för Hyper Island i Karlskrona. 35 motion-creative-studenter fick ikläda sig rollerna som storytellers och parades i ihop med nio up-and-coming musikartister/band. De fick djupdyka i artisternas identiteter/image och forma starka berättelser runt dessa. Hjälp och inspiration fick de bland annat från Alex Esser från Läs mer…

Storytelling Tool för IKEA

Actionform tog fram ett storytellingverktyg åt världens mest kända svenska möbelföretag. Projektet genomfördes i samarbete med copywriter/storyteller Vibeke Specht. Verktyget distribuerades till marknadsavdelningar runtom i världen och förklarar vad storytelling är, ger grundliga instruktioner hur man hittar berättelser och tips och inspiration hur man skriver dem på ett kreativt och engagerande Läs mer…