Storybaserad webbdesign

Actionform skapade en webbplats för Logtrade, ett av Sveriges främsta företag inom transportadministration. I samarbete med copywriter/storyteller Vibeke Specht mejslade vi även fram en varumärkespersonlighet, skrev en grundstory och tog fram en ny grafisk profil. Sajten är utvecklad i WordPress och är kopplad till Hubspot för optimal leadsgenerering. Hör av dig Läs mer…

Storybaserad utställning

Fastighetsbolaget Atrium Ljungberg köpte det gamla rådhuset i Uppsala och byggde om det till ett exklusivt modevaruhus. Huset renoverades varsamt under sex år för att återskapa dess arkitektoniska ursprung. Ägarna kände dock att husets identitet och särart hamnade i skymundan, vilket var dåligt för kommersen. Actionform fick i uppdrag att Läs mer…

Artist Branding med Hyper Island

Actionform skapade ett storybaserat musikprojekt i för Hyper Island i Karlskrona. 35 motion-creative-studenter fick ikläda sig rollerna som storytellers och parades i ihop med nio up-and-coming musikartister/band. De fick djupdyka i artisternas identiteter/image och forma starka berättelser runt dessa. Hjälp och inspiration fick de bland annat från Alex Esser från Läs mer…

Storytelling Tool för IKEA

Actionform tog fram ett storytellingverktyg åt världens mest kända svenska möbelföretag. Projektet genomfördes i samarbete med copywriter/storyteller Vibeke Specht. Verktyget distribuerades till marknadsavdelningar runtom i världen och förklarar vad storytelling är, ger grundliga instruktioner hur man hittar berättelser och tips och inspiration hur man skriver dem på ett kreativt och engagerande Läs mer…