Hoppa till innehåll
Actionform
  • Storytactics
  • Content
  • Workshop
  • Instagram
  • Kontakt

Hem » storytelling

Storybaserad webbdesign

  • 17 mars, 201625 juli, 2019
  • av herrhallberg

Actionform skapade en webbplats för Logtrade, ett av Sveriges främsta företag inom transportadministration.

I samarbete med copywriter/storyteller Vibeke Specht mejslade vi även fram en varumärkespersonlighet, skrev en grundstory och tog fram en ny grafisk profil. Sajten är utvecklad i WordPress och är kopplad till Hubspot för optimal leadsgenerering.

Hör av dig om du vill veta mer, eller är nyfiken på vad vi skulle kunna hitta på tillsammans.

Storybaserad utställning

  • 17 mars, 201625 juli, 2019
  • av herrhallberg

Fastighetsbolaget Atrium Ljungberg köpte det gamla rådhuset i Uppsala och byggde om det till ett exklusivt modevaruhus.

Huset renoverades varsamt under sex år för att återskapa dess arkitektoniska ursprung. Ägarna kände dock att husets identitet och särart hamnade i skymundan, vilket var dåligt för kommersen. Actionform fick i uppdrag att skapa en berättelse som gifte ihop det gamla med det nya. Uppdraget genomfördes i samarbete med copywriter/storyteller Vibeke Specht
Med hjälp av storytelling och modern design skapade vi en permanent utställning – »Rådhuset då och nu«. Utställningen består bland annat av ett antal inramade tavlor inspirerade av tidningsmagasinet Icon, fyllda med små berättelser i artikel- eller notisform. Därutöver tog vi fram marknadsföringsmaterial, bland annat i form av foldrar och skyltar.
Utställningen invigdes genom ett välbesökt exklusivt event där skådespelare gestaltade karaktärer ur berättelserna. Invigningen uppmärksammades i lokalpress, via eventsajter och omskrevs i sociala medier. Tack vare utställningen gav stadens turistbyrå huset status »sevärdhet i Uppsala« vilket räknades som en stor seger för Atrium Ljungberg.
Kontakta oss om du vill veta mer eller är nyfiken på hur vi skulle kunna hitta på nåt spännande tillsammans.

Artist Branding med Hyper Island

  • 17 mars, 201616 april, 2019
  • av herrhallberg

Actionform skapade ett storybaserat musikprojekt i för Hyper Island i Karlskrona. 35 motion-creative-studenter fick ikläda sig rollerna som storytellers och parades i ihop med nio up-and-coming musikartister/band.

De fick djupdyka i artisternas identiteter/image och forma starka berättelser runt dessa. Hjälp och inspiration fick de bland annat från Alex Esser från Deezer och varumärkesexperten Per Robert Öhlin.
Projektet landade i en metodik att lokalisera en stark arketypbaserad personlighet för musikartister, forma en kärnberättelse och hitta kreativa sätt att kommunicera denna i olika mediekanaler.
Kontakta Actionform om du vill veta mer, eller hitta på nåt spännande tillsammans.

 

Storytelling Tool för IKEA

  • 17 mars, 201616 april, 2019
  • av herrhallberg

Actionform tog fram ett storytellingverktyg åt världens mest kända svenska möbelföretag.

Projektet genomfördes i samarbete med copywriter/storyteller Vibeke Specht. Verktyget distribuerades till marknadsavdelningar runtom i världen och förklarar vad storytelling är, ger grundliga instruktioner hur man hittar berättelser och tips och inspiration hur man skriver dem på ett kreativt och engagerande sätt.

Hör av dig om du vill veta mer eller är nyfiken på hur vi skulle kunna hjälpa dig med något liknande.

Den som söker…

Actionform AB | Södra Parkgatan 16 | 214 22 Malmö | info@actionform.se | 0735-017 017
Tema av Colorlib drivs med WordPress